ORGANITZACIÓ I DOCÈNCIA DE LA ASSIGNATURA
- Determinar els continguts essencials de la matèria IMPRESCINDIBLES perquè l’alumnat puga assolir els resultats d’aprenentatge establerts per l’assignatura.
- Seleccionar els materials essencials, propis i/o aliens, de l’assignatura (llibres, apunts, polimèdies, exercicis resolts…) i posar-los a disposició de l’alumnat, en el site de PoliformaT de l’assignatura.
- De cara a complementar el material disponible de l’assignatura, pot acudir-se als diferents repositoris institucionals de la UPV: Riunet, media.upv, Grem, MOOC
- Existeix també la possibilitat d’acudir a la plataforma edX, que ha obert de manera gratuïta el seu accés durant el període d’emergència sanitària, o bé a altres repositoris oberts o de lliure accés.
- Establir una planificació perquè l’alumnat puga realitzar el seu procés d’aprenentatge a distància, detallant:
- Els recursos que l’estudiant ha de llegir o consultar i en quin moment ho ha de fer.
- Les activitats formatives que l’estudiant ha de realitzar, incloent el termini per a la seva realització, com es va a avaluar i quin tipus de feedback va a rebre per part de professorat.
- Les tutories previstes, indicant el mitjà, la data i l’horari de realització.
- Les classes remotes previstes, indicant el contingut de la classe, la data i l’horari de realització.
- Les classes que no puguen substituir-se per una altra activitat formativa (com poden ser classes de laboratori, pràctiques de camp, de caràcter experimental, les que impliquen l’us d’un instrumental específic…), s’ajornaran en la programació de l’assignatura fins que es reprenguen les activitats docents presencials.
CLASSES EN REMOT
- Si es desitja impartir una classe en remot, es recomana seguir les instruccions que es poden consultar AÇÍ.
- En concret, poden resultar-li útils les següents informacions:
- Com convocar/impartir una classe en remot.
- Com crear grups/canals addicionals en les meues assignatures.
- Com crear reunions instantànies amb grups o alumnes seleccionats per a realitzar tutories.
- Com mostrar la seua pantalla durant una reunió.
- Suggeriments per a millorar les classes remotes/reunions.
GRAVACIONS
-
- Es recomana gravar les classes que s’imparteixen a través d’aquest sistema, i es deixen disponibles a Teams i/o poliformaT per a l’alumnat.
Com gravar una classe remota i publicar-la per als teus alumnes
- També pot realitzar un enregistrament de pantalla o pantalla i webcam i utilitzar-la des de poliformaT (Screencast). Un screencast és un enregistrament de l’escriptori d’un PC per a realitzar una breu presentació o demostració. Aquest tipus d’enregistraments es pot realitzar de dues formes:
- Fent la gravació en qualsevol equip informàtic utilitzant un programari adequat i després, per a la seua publicació, es pot pujar a la plataforma http://media.upv.es per a ser enllaçada en poliformaT. Per a obtenir més informació sobre com realitzar un screencast seguisca aquestes instruccions.
- Fent la gravació des de la pestanya de Videoapunts de poliformaT utilitzant la nova opció Videoapunts des de casa.
- Per últim, si anteriorment ha enregistrat videoapunts, pot sol·licitar la seua recuperació per a poder reutilitzar- los en les seues assignatures actuals a través de Gregal.
ALTRES MATERIALS
Els professors disposen d’alguns altres recursos corporatius, els quals poden ser utilitzats en l’organització docent en aquestes circumstàncies:
- PoliLabs és la plataforma de la UPV de virtualització d’escriptoris. En ella es troben configurats alguns laboratoris informàtics de cada centre.
- edX disposa de cursos online en la seua plataforma, que cobreixen una gran quantitat de matèries. edX ha oferit a les universitats del consorci (la UPV entre elles) que els materials de qualsevol curs puguen ser utilitzats pels professors. En concret, edX ha posat a la disposició de la UPV una quantitat de cupons per a l’accés gratuït a aquesta plataforma; pot consultar tota la informació sobre aquesta col·laboració amb edX ací.
- Les llicències corporatives que la UPV posseeix del programari Matlab i Simulink (sistema de còmput numèric que ofereix un entorn de desenvolupament integrat amb un llenguatge de programació propi i el seu entorn de programació visual) poden ajudar-lo també en la docència.
- També SolidWorks (programari CAD per a modelatge mecànic en 2D i 3D) ha creat unes Guies d’ajuda online en les quals es detallen tots els recursos disponibles (descàrregues de SolidWorks, portal de continguts formatius online MySolidWorks, blogs, canal YouTube). Hi ha una guia per a docents i una altra per a estudiants.
- La Biblioteca UPV ha recopilat una sèrie de recursos educatius en obert que poden donar suport a la docència.
SEGURETAT I PROTECCIÓ DE DADES
Quan s’estableix un entorn d’aprenentatge i docència virtual s’ha de tindre especial cura en mantenir una adequada política de seguretat de la informació i protecció de les dades dels usuaris.
- Circular de la Secretara General al professorat sobre els drets relacionats amb el tractament de les dades en entorns de video en aula virtual.
- Imatge sobre drets de protecció de dades, a incloure al principi dels materials audiovisuals, en castellà, en valencià i en anglès.
- Recomanacions de la Subdelegació de Defensa en València sobre seguretat en l’us del teletreball.